Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

min lilla söta nattfjäril

Av ali hosseinzadeh - 28 juni 2013 18:51

Jag låg och slösurfade med min Ipad som jag brukar göra innan jag lägger mig. Plötsligt dök hon upp från ingenstans och studsade mot skärmen. Den konstgjorda ljuset från Ipaden gjorde förmodligen henne ännu mer förförd än vanligt ljus. Jag som blir galen när jag ser insekter, speciellt när jag ska lägga mig hann hindra mig själv i sista sekund när jag märkte att det inte handlade om de förhatiska flugorna utan om en ovanlig ivrig nattfjäril. Jag tänkte inte mer på det när jag somnade den natten. Natten efter så dök nattfjärilen upp igen precis som jag hade satt på min Ipad, lika ivrigt och slog sig mot skärmen precis från samma vinkel som den hade gjort natten innan. Jag började känna en viss kärlek i förhållande mot henne, nästan en känsla som påminner om det som man får i förhållande till sina husdjur.


Jag vet inte om det var den fjärde eller femte dagen som jag tänkte var hon har tagit vägen. Hon hade inte dykt upp igår natt när jag surfade. Var har hon tagit vägen, tänkte jag på morgonen. I samma ögonblick slog jag upp min lapptop och såg henne fastklistrad på skärmen. Natten innan hade jag tydligen använt min lapptop istället för min Ipad och då hade nattfjärilen smugit sig mot ljuset utan att jag hade märkt det och utan att tänka mig för hade jag dragit igen skärmen med den här söta varelsen, med en sådan tilldragande personlighet mellan. Nu hade den suttit fastklistrad mot skärmen hela natten. Större delen av sin bakdel var krossad. Den sprattlade ändå ivrigt på benen när den såg mig men valde sedan hon att spela död. Jag fick panik när jag märkte vad som hade hänt och hur länge hon hade lidit. Hade jag kunnat så hade jag fört henne till veterinär men valde istället att avliva henne med flera knytnävslag tills det inte fanns någonting kvar av henne.


Jag kände att det hade varit mycket mer barmhjärtig om jag hade behandlat henne på samma sätt som jag brukar behandla de förargiga flugorna i första taget. Då hade hon slupit gå igenom en sådan tortyr innan hon dog.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ali hosseinzadeh - 4 maj 2014 17:50

Jag vet inte om alla kan följa mina tankar. I slutändan handlar det om socialingenjörskonst. Att påverka människor i rätt riktning. Att skapa ny kultur.   Till exempel kan du sätta upp en genomtänkt staty i en rondell och se till att det påverkar...

Av ali hosseinzadeh - 19 april 2014 14:35

Egentligen är konflikt mellan etiska grupper inte mer komplicerad än konflikter mellan grannar och enskilda personer. Det kan vara fridfullt och det kan vara mindre fridfullt. Frågan som ställs då är om fridfullheten är resultatet av slumpen eller om...

Av ali hosseinzadeh - 12 april 2014 17:54

Att inte bara västvärlden utan världen överhuvudtaget kommit långt, inte bara i tekniskt avseende utan även inom andra vetenskap som kan bidra till de institutioner som har samhället och dess uppbyggande som huvudfråga kan vi utgå ifrån. Att en ledar...

Av ali hosseinzadeh - 10 april 2014 08:05

Den glödande tråden i den verklighet som vi lever i är att skapa en så smärtfri och naturlig sammansmältning mellan världens länder som möjligt. Det undanröjer helt enkelt illuminatis möjligheter att kunna agera genom osämja. Om den teorin som jag fr...

Av ali hosseinzadeh - 7 april 2014 13:46

Ibland tvivlar jag på mitt sätt att närma mig verkligheten. Varför gör i så fall inte "andra" författare det? Varför smyger de runt verkligheten som katten går runt het gröt. Är det bättre så? Ska inte verkligheten beskrivas rakt ut istället som mång...

Ovido - Quiz & Flashcards